۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

امام جمعه بوشهر:

پیشگیری از وقوع جرم اولویت ادارات و نهادها باشد

پیشگیری از وقوع جرم اولویت ادارات و نهادها باشد

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه‌های مختلف در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: یکی از ابعاد نظام عالم خلقت، بازرسی است و در قرآن بحث بازرسی و نظارت فراوان دیده شده است.

وی با بیان اینکه خداوند یکی از ابعاد وجودی خود را بازرسی، نظارت و تصحیح گذاشته، اضافه کرد: بازرسی از ارکان اساسی نظام خلقت است و اگر بازرسی نباشد قطعاً نظام آفرینش دچار اختلال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم هندسه نظام اسلامی، نظارت و بازرسی است، وظایف بازرسی را دارای دو وجه جلوگیری از لطمات درون نظام و پیشگیری با برنامه های دقیق دانست.

وی بیان کرد: در این ۳۸ سالی که از انقلاب می گذرد بخاطر روح تقوا، ایمان و ولایتمداری، دچار آسیب های جدی نشده ایم اما همین آسیب هایی هم که وجود دارد برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار گران است چون نظام ما نظام اسلامی، ولایی، انقلابی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نقش سازمان بازرسی در پیشگیری و برخورد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نقش برخورد تنها می تواند ۲۵ درصد مسائل را تصحیح کند و مهم تر از آن، پیشگیری از وقوع جرم حکومتی توسط مدیران بالادستی، میان دستی و پایین دستی است.

وی نقش پیشگیری را در بازرسی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید بر روی پروژه پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای مرتبط و جامعه هدف سازمان بازرسی بسیار کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از تخلفات ادرای بخاطر عدم فهم مدیران از قانون است، ادامه داد: در این رابطه فهم قانون توسط مدیران بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 3761394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha